ΕΙΜΑΙ ΚΩΦΟΣ…ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πόσες φορές έχει τύχει μέσα στην τάξη ενός σχολείου να αντιμετωπίσει κάποιος συνάδελφος περιπτώσεις κωφών παιδιών;Πόσες φορές έχει τύχει μέσα σε ένα ειδικό σχολείο να φιλοξενούνται παιδιά κωφά;Γιατί;Ένα μεγάλο γιατί…Γιατί στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν υπάρχει ένα σχολείο μόνο γι’αυτά τα παιδιά;Ένα σχολείο μέσα στο οποίο θα ήταν πολύ ευκολότερη η διδασκαλία της νοηματικής γλώσσας και ένα σχολείο το οποίο θα εφοδίαζε τα παιδιά αυτά με όλα τα απαραίτητα όπως ακριβώς συμβαίνει και στα σχολεία των ακουόντων! Τα παιδιά αυτά έχουν το δικαίωμα να μυηθούν στη γνώση όπως όλα! Η κατάταξη τους στα ειδικ΄σ σχολεία μέσα στα οποία κανείς μπορεί να βρει διαφορετικές περιπτώσεις ατόμων με αναπηρίες, όπως για παραδειγμα είναι τα αυτιστικά παιδιά,δεν μπορεί να καταστεί αρωγός στη διεύρυνση του πνευματικού τους πεδίου,καθώς στα ειδικά σχολεία η μεταχείριση είναι τελείως διαφορετική απ’ ό,τι στα σχολεία που απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο σε κωφά άτομα! Ακόμα και το εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να αρμόζει στο εκάστοτε είδος σχολείου! Σε σχολείο κωφών επιβάλλεται ο παιδαγωγός να είναι γνώστης της νοηματικής και αν είναι δυνατόν να είναι ακούων,καθώς με αυτόν τον τρόπο μπορεί να μεταλαμπαδεύσει αρκετές από τις γνώσεις που έχει ο ίδιος,πράγμα το οποίο είναι λιγάκι πιο δύσκολο για έναν παιδαγωγό κωφό,αφού δεν έχει αποκτήσει τις ίδιες ακριβώς γνώσεις λόγω της κώφωσης. Έτσι, οι μαθητές θα ακολουθούν σχεδόν με τους ίδιους ρυθμούς τους ακουόντες από άποψη πνευματικής καλλιέργειας!Βέβαια αν αυτό δεν είναι δυνατόν,η ύπαρξη δύο παιδαγωγών, ενός ακουόντα και ενός κωφού θα πρόσφερε αρκετά πλεονεκτήματα στους κωφούς μαθητές!Το ίδιο ακριβώς θα πρέπει να συμβαίνει και με τα Πανεπιστήμια, όπυ η ύπαρξη επιπλέον ενός κωφού καθηγητή όπυ αυτό χρειάζεται καθίσταται εξαιρετικά σημαντική! Επιτέλους ας καταλάβουμε όλοι ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στη γνώση όπως όλοι μας και ας βοηθήσουμε να καταστεί αυτή δυνατή όπως ακριβώς και σε μας!Μπορούν να μάθουν πράγματα και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους όπως ακριβώς και ένας ακουών,αρκεί να τους δώσουμε τη δυνατότητα!!

Advertisements

3 Σχόλια (+add yours?)

  1. cosmoscience
    Σεπτ. 21, 2010 @ 16:36:44

    Συμφωνώ απόλυτα . Εκτός αυτού πιστεύω ότι στα σχολεία θα έπρεπε να γίνονατι και μαθήματα στα παιδιά της νοηματικής γλώσσας!! Γίνονται τόσα άχρηστα μαθήματα στο γυμνάσιο και το λύκειο όπως τα καλλιτεχνικά ή η τεχνολογια και δε γίνεται νοηματική που πραγματικά είναι πολύ σοβαρό μάθημα!!!

    Απάντηση

  2. Μαρία Κ.
    Σεπτ. 28, 2010 @ 16:06:47

    Συμφωνώ με όλα.
    Όμως ζούμε στην Ελλάδα και είτε το θέλουμε είτε όχι δεν υπάρχει υποδομή.
    Πραγματικά το μάθημα της νοηματικής γλώσσας έπρεπε να γίνεται στα σχολεία και οχι μόνο μια απλή αναφορά σ΄ένα κεφάλαιο της Δ΄Δημοτικού στο βιβλίο της γλώσσας.
    Στην Ελλάδα πρέπει ο κάθε ένας να σηκώνει το «σταυρό» του μόνος του.

    Απάντηση

    • nohmatikh
      Νοέ. 10, 2010 @ 13:02:07

      Στο χέρι μας λοιπόν είναι να προσπαθήσουμε όλοι ώστε να γίνει πράηξη κάτι τέτοιο και για τα άτομα που το έχουν ανάγκη!!¨)Ο άνθρωπος όλα τα καταφέρνει εάν υπάρχει θέληση!!

      Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: