ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ…ΕΧΩ ΑΠΛΑ ΔΥΣΛΕΞΙΑ…

Σαν εκπαιδευτικός ασχολούμαι καθημερινά με παιδιά που έχουν δυσλεξία.Έτσι αποφάσισα να γράψω κάποια πράγματα πάνω σ’αυτό το αντικείμενο!Δυσλεξία…Από το δυσ+λέγω…Η δυσλεξία δεν είναι πάθηση,όσο και αν μερικοί γονείς πιστεύουν ότι το παιδί τους είναι άρρωστο,αλλά ούτε έλλειψη νοημοσύνης σημαίνει,όπως μπορεί να πιστεύουν πολλοί άλλοι…Η δυσλεξία είναι απλά μια μαθησιακή δυσκολία,η οποία καθιστά δύσκολη την επίδοση του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον ως επί το πλείστον!Ο δυσλεξικός μαθητής δυσκολεύεται να γράψει ορθογραφημένα,κουράζεται στην ανάγνωση,κομπιάζει,μπερδεύει τις λέξεις και τις προτάσεις και μερικοί μπορεί να μπερδεύουν το 3 με το ε, το ψ με το ξ κλπ.Πολλοί δυσλεξικοί μαθητές είναι ακόμα ακατάστατοι,ενώ τα γράμματά τους δεν είναι ευανάγνωστα!Όλα αυτά όμως είναι τα αποτελέσματα της δυσλεξίας και τίποτα παραπάνω…Είναι απλά οι αποδείξεις ότι το παιδί μας έχει δυσλεξία και όχι τα συμπτώματα κάποιας ασθένειας…Πολλά από τα άτομα αυτά συνήθως έχουν κλίση σε άλλα αντικείμενα,όπως στις τέχνες,στον αθλητισμό,ενώ πολλά διακρίνονται για τις μαθηματικές τους ικανότητες! Απαιτείται μεγάλη υπομονή από τους εκπαιδευτικούς,προκειμένου να βελτιωθεί η επίδοση των παιδιών αυτών στο σχολείο και να μην εισπράττουν το διάβασμα ως εχθρό τους!Είναι άλλωστε φυσικό η μελέτη να φαντάζει εχθρός για πολλά από αυτά τα παιδιά όταν συνεχώς εισπράττουν τόσο από τους εκπαιδευτικούς,όσο και από τους γονείς την πίεση και την υπερβολική προσμονή να εξελιχθούν σε άριστους μαθητές,χωρίς να αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα παιδιά αυτά δεν είναι ότι δε θέλουν να έχουν καλύτερη σχολική επίδοση,αλλά δεν μπορούν…Η δυσλεξία είναι γεγονός ότι δεν εξαλείφεται εντελώς,όμως μπορεί να βελτιωθεί σε έναν αρκετά μεγάλο και ουσιώδη βαθμό!Δε χρησιμοποιώ τον όρο<<θεραπεύεται>> όπως θα διαπιστώσατε,γιατί το θεωρώ λάθος να χρησιμοποιούμε εκφράσεις και ρήματα,τα οποία έχουν σχέση με ασθένειες,προκειμένου να περιγράψουμε το φαινόμενο της δυσλεξίας!!Πώς μπορεί όμως να βελτιωθεί η επίδοση του μαθητή,ο οποίος χαρακτηρίζεται από δυσλεξία;;Με υπομονή,επιμονή,θέληση και αγάπη των εκπαιδευτικών προς τα παιδιά,αλλά και την κατάλληλη συμβουλευτική παρέμβαση προς τους γονείς,οι οποίοι θα πρέπει να κατανοήσουν ότι το παιδί τους δεν είναι άρρωστο!

Από την έως τώρα εμπειρία μου σε αυτό το αντικείμενο,είμαι της άποψης ότι δε θα πρέπει να φορτώνουμε με κανόνες αυτά τα παιδιά,διότι έτσι θα τα επιβαρύνουμε ακόμα περισσότερο και θα κάνουμε τη ζωή τους αρκετά δύσκολη! Οι παιγνιώδεις τρόποι εκμάθησης των γραμματικών κανόνων,τους οποίους έχω εφαρμόσει σε αρκετούς μαθητές μου,οι οποίοι διακρίνονται από δυσλεξία μπορώ να πω με μεγάλη μου χαρά ότι έχουν αποφέρει καρπούς!Τα παιδιά μαθαίνουν ευκολότερα και καταφέρνουν να τυπώσουν χωρίς στις περισσότερες των περιπτώσεων να ξεχνάνε τους γραμματικούς κανόνες για παράδειγμα! Μάλιστα το μάθημα γίνεται πιο ευχάριστο και τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και ο μαθητής το απολαμβάνουν!Το ίδιο το παιδί αισθάνεται πιο άνετα με τον εαυτό του και τον εκπαιδευτικό,νιώθει πιο ανακουφισμένο,ενώ αισθάνεται ταυτόχρονα ότι τα καταφέρνει!

Επιπλέον η επιβράβευση του μαθητή θα ήταν ακόμα ένας εξαιρετικά χρήσιμος αρωγός για την εξέλιξη και βελτίωσή του!Άλλωστε πολλά από αυτά τα παιδιά έχουν εξαιρετικές ικανότητες που θα πρέπει με κάποιον τρόπο να αναδεικνύονται!

Δείτε αυτήν την ταινία…Αξίζει τον κόπο να παραδειγματιστούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί…Σας ευχαριστώ πολύ!

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: