ΝΑΙ ΕΧΩ ΔΥΣΛΕΞΙΑ…ΘΕΣ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ;;

<<Θες να παίξουμε ένα παιχνίδι;>> ρώτησα τον Δ! <<Παιχνίδι;;Σοβαρά τώρα κυρία;;χαχαχα>>μου απάντησε ο Δ. <<Και βέβαια σοβαρά!>>του απάντησα στη συνέχεια και εκείνος με το χαμόγελο ζωγραφισμένο στο προσωπάκι του αναφώνησε:<<Ναιιιιιιι!!Θέεεελωωω>> Kάπως έτσι και χωρίς να το καταλάβουμε ξεκινήσαμε το μάθημα… Ο Δ. είναι παιδί του Δημοτικού με δυσλεξία,η οποία πολλές φορές δεν του επιτρέπει να μείνει για αρκετή ώρα προσηλωμένος στο μάθημα,γιατί είναι φυσικό να του προκαλεί κούραση! Προσπάθησα πολλές φορές να του μάθω τους γραμματικούς κανόνες,αλλά μάταια… Όχι γιατί το παιδί δεν ήθελε,αλλά γιατί δυσκολευόταν να τους τυπώσει… Αυτό πολλοί το θεωρούν ανικανότητα,όμως εγώ το χαρακτηρίζω με άλλον τρόπο,γιατί κάθε άλλο παρά ανικανότητα είναι…Το χαρακτηρίζω απλά:»επιλογή δημιουργικότερων τρόπων εκμάθησης από το ίδιο το παιδί» Όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν,αρκεί να ανακαλύψουμε εύχρηστα τρικάκια,προκειμένου να τους γαργαλήσουμε τόσο το ενδιαφέρον όσο και τη μνήμη…

Συνεχίζοντας λοιπόν τα μαθήματα με τον Δ. δεν άντεχα να βλέπω ένα παιδί να αγανακτεί με τον εαυτό του τον ίδιο που δεν μπορούσε να τυπώσει τους κανόνες ,να στεναχωριέται και να τα παρατάει…Έτσι του έκανα την πρόταση να ξεκινήσουμε να παίζουμε διάφορα παιχνίδια,μέσα από τα οποία το μάθημα θα γινόταν περισσότερο ευχάριστο και αρκετά ενδιαφέρον για τον ίδιο! Από εκείνην τη στιγμή και μέχρι τώρα ο Δ. έχει βελτιωθεί τόσο σημαντικά που μέχρι και ο ίδιος το αντιλαμβάνεται…Έχει αρχίσει να ανακουφίζεται από το βάρος του «δεν μπορώ» και για πρώτη φορά χθες τον άκουσα να μου λέει χαμογελώντας:<<κυρία…;; έτσι είναι πιο εύκολο το μάθημα!μ’αρέσει πολύ που μαθαίνουμε διάφορα μέσα από παιχνίδια!>>

Πώς αισθάνθηκα εγώ; Ήταν από τις καλύτερες στιγμές της ζωής μου!Μόνο στην ιδέα ότι το παιδί ένιωθε πολύ πιο ευχάριστα από πριν ένιωσα ότι άρχισα να πετυχαίνω το στόχο μου! Άλλωστε αυτός δεν είναι και ο ρόλος του εκπαιδευτικού; Αυτή δεν είναι η ευχαρίστηση του παιδαγωγού, να καλλιεργεί το ενδιαφέρον του μαθητή του; Για όσους απαντούν στην ερώτηση ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού περιορίζεται στη μεταφορά της μάθησης και μόνο απαντώ ότι κάνουν πολύ μεγάλο λάθος και είναι πραγματικά κρίμα!Ο ρόλος του παιδαγωγού πρέπει να είναι δημιουργικός και αποτελεί ένα συνονθύλευμα πολλών ουσιωδών παραγόντων… Μετατρέποντας το μάθημα σε μια δημιουργική διαδικασία για το παιδί,πετυχαίνουμε αμέσως την καλύτερη δυνατή επίδοσή του! Όπως ανέφερα σε προηγούμενο άρθρο μου,η δυσλεξία μπορεί να μη εξαλείφεται ολοκληρωτικά,αλλά μπορέι να βελτιωθεί σε έναν πολύ πολύ μεγάλο βαθμό αν το προσπαθήσουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί με επιμονή,υπομονή και πολλές δημιουργικές ιδέες! Τονίζω για άλλη μια φορά ότι χρησιμοποιώ τον όρο «εξαλείφεται» και όχι «θεραπεύεται»,γιατί η δυσλεξία δεν είναι ασθένεια!Η δυσλεξία είναι μια από τις μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλά παιδιά στο σχολείο και δεν έχει καμία μα καμία σχέση με τις ειδικές ανάγκες όπως λανθασμένα έχουν μερικοί στο μυαλό τους!

Μείνετε δίπλα στα παιδιά,ακολουθήστε τους ρυθμούς τους και προσπαθήστε με βάση αυτούς να ρυθμίσετε το ράδιο,προκειμένου να παίξει  η μουσική…Γονείς και παιδαγωγοί είναι οι καλύτεροι αρωγοί για τη γνώση των παιδιών…Ας καλλιεργήσουμε λοιπόν πρώτα ψυχές και αργότερα μυαλά… Σας ευχαριστώ για μια ακόμα φορά για το χρόνο που αφιερώσατε,προκειμένου να διαβάσετε το άρθρο μου! Ευελπιστώ να καταφέρω μέσα από αυτά τα άρθρα να βοηθήσω τόσο γονείς όσο και εκπαιδευτικούς!

Αν κάποιος επιθυμεί να επικοινωνήσει μαζί μου,προκειμένου να συζητήσουμε ιδέες δικές μου και τρικ,τα οποία έχω εφαρμόσει ή ακόμα και δικές του απόψεις για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση και διδασκαλία παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ή παιδιών με ειδικές ανάγκες,θα ήταν χαρά μου να  επικοινωνήσει μαζί μου στο mail μου,το οποίο είναι:melekouni24@hotmail.com Γιατί να μη συνεργαστούμε όλοι μαζί;;

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

Σχολιάστε

