ΕΧΩ ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ…ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΧΑΖΟΣ…!!

  Πόσες φορές έχει τύχει να θεωρούνται παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ότι έχουν νοητική υστέρηση,και πολλές φορές να γίνονται αποδέκτες κακόβουλων χαρακτηρισμών όπως: <<είσαι χαζός…>>,<<δεν καταλαβαίνεις τίποτα…>>,<<δε θα τα καταφέρεις,τίποτα δεν μπορείς να καταφέρεις…>>; Προσωπικά,μου έχει τύχει άπειρες φορές να παρίσταμαι σε συζητήσεις,στις οποίες οι χαρακτηρισμοί αυτοί παίρνουν και δίνουν…

Είναι πολλοί εκείνοι,οι οποίοι αγνοούν ότι μαθησιακές δυσκολίες δε σημαίνει νοητική υστέρηση!Αντιθέτως πολλά από τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες έχουν καταφέρει πολύ σημαντικά πράγματα και πολλές φορές ακόμα σημαντικότερα από κάποιον ο οποίος δε χαρακτηρίζεται από κάποια μαθησιακή δυσκολία! Ποιες όμως είναι οι μαθησιακές δυσκολίες και πώς καθένας από εμάς,γονείς και εκπαιδευτικούς θα μπορούσε να τις αντιμετωπίσει; Στη γκάμα των πιο συχνών μαθησιακών δυσκολιών κατατάσσονται κυρίως: η δυσλεξία, η διάσπαση προσοχής συνοδευόμενη πολλές φορές και από υπερκινητικότητα(η γνωστή μας ΔΕΠ-Υ) και η φωνολογική διαταραχή. Αυτές είναι κάποιες από τις μαθησιακές δυσκολίες,οι οποίες αντιμετωπίζονται πολύ συχνά από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.    Στην περίπτωση της δυσλεξίας, το παιδί δυσκολεύεται να διαβάσει,να γράψει ορθογραφημένα,πολλές φορές μπερδεύει τα γράμματα, ή τους αριθμούς πχ:το 3 με το ε το μ με το η το 4 με το 7 το π με το κ το ξ με το ψ, ενώ δεν είναι αρκετά συνεπές εάν του αναθέσουμε να κάνει μια εργασία ή παραλείπει πολλές φορές να κρατήσει σημειώσεις. Αυτά είναι κάποια από τα συμπτώματα της δυσλεξίας. Στην περίπτωση της ΔΕΠ-Υ ή της απλής ΔΕΠ(διάσπαση προσοχής,χωρίς υπερκινητικότητα),το παιδί δεν είναι συγκεντρωμένο σε αυτό που του αναθέτουμε να κάνει, γράφει μη εκτενή κείμενα,δεν έχει πλούσιο λεξιλόγιο φαινόμενο το οποίο μπορεί να παρατηρηθεί και στην περίπτωση της δυσλεξίας,ενώ πολλές φορές μετακινείται διαρκώς και δε μένει σε μια θέση. Όσον αφορά την περίπτωση της φωνολογικής διαταραχής,ο μαθητής δεν μπορεί να προφέρει καθαρά ορισμένα γράμματα,όπως: το ρ (αντί ρ -> γ), το σ (αντί σ->θ).Η τελευταία περίπτωση να τονίσω ότι είναι αρκετά συχνή και ΔΕΝ έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με τον τραυλισμό,στην περίπτωση του οποίου το άτομο επαναλαμβάνει κάποιες συλλαβές,επιμηκύνει ήχους,ή επαναλαμβάνει ολόκληρες μονοσύλλαβες λέξεις,όπως: το-το-το-το είδα.

Στις περιπτώσεις λοιπόν των μαθησιακών δυσκολιών,όποιες και αν είναι αυτές,χρειάζεται κατ’αρχήν άπλαιτη υπομονή,μεγάλη αγάπη,επιμονή και μια μεγάλη αγκαλιά,μέσα στην οποία θα χωράνε οι δυσκολίες του παιδιού μας ή του μαθητή μας και χάρη στην οποία θα καταφέρουμε να το βοηθήσουμε να εξελιχθεί! Κανένα παιδάκι και κανένας άνθρωπος δεν είναι δίκαιο να γίνεται αποδέκτης εκφράσεων όπως: <<χαζός κλπ>>,γιατί όλοι μπορούν να τα καταφέρουν,απλά υπάρχουν κάποιοι που χρειάζονται περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερη υπομονή! Μαθησιακές δυσκολίες δε σημαίνει τίποτα παραπάνω από αυτό που λέει η ίδια η φράση…Είναι απλά δυσκολίες και τίποτα παραπάνω… Ο καθένας από εμάς έχει τους δικούς του ρυθμούς και το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό…

Αξίζει να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο…

http://www.youtube.com/watch?v=LOMbySJTKpg  Σας ευχαριστώ πολύ για ακόμα μια φορά!!

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: