ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΑΛ’ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΗ…

    Μια ζωγραφιά,την οποία μου χάρισε ένας μαθητής με ημιπληγία και νοητική υστέρηση του ειδικού σχολείου, στάθηκε αφορμή για να θελήσω να καταπιαστώ με τη συνεισφορά της τέχνης στην ειδική αγωγή… Τα άτομα με ειδικές ανάγκες εκφράζονται και αυτά πολλές φορές μέσα από διάφορες μορφές της τέχνης… Έχει διαπιστωθεί από μελέτες ότι η τέχνη μπορεί να καταπραϋνει και να ηρεμήσει πολλές φορές την ψυχή του ανθρώπου,σε όποια διάθεση κι αν βρίσκεται ο ίδιος! Ποιος είπε ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν εκφράζονται αρκετές φορές μέσα από αυτήν; Είναι αρκετά σημαντικό για τους γονείς να γνωρίσουν την αξία της τέχνης για την ανάπτυξη του παιδιού τους και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του! Στα ειδικά σχολεία υπάρχει μάθημα ζωγραφικής για τους μαθητές,μέσα από το οποίο τα παιδιά θα μπορέσουν να εκφράσουν με τα χρώματα τα συναισθήματά τους και να αποτυπώσουν τον κόσμο τους όπως τον αντιλαμβάνονται τα ίδια!

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες,είτε αυτισμός ονομάζεται,είτε ημιπληγία,είτε κώφωση,είτε Down,είτε νοητική υστέρηση, έχουν ανάγκη την τέχνη…Την έχουν ανάγκη πολύ περισσότερο απ’ όσο μπορεί να την έχουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι! Μέσα από αυτήν εκφράζονται τις περισσότερες φορές και μάλιστα πολλά από αυτά είναι εξαιρετικά ταλέντα! Ο κάθε γονιός,όπως ακόμα και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να δίνουν μεγάλη σημασία στν προσφορά της τέχνης σε αυτά τα παιδιά!

Είναι εξαιρετικά δύσκολο για ένα γονιό,ο οποίος έχει παιδί με ειδικές ανάγκες να κατανοήσει τις περισσότερες φορές επακριβώς τι αυτό αισθάνεται και ιδιαιτέρως εάν πρόκειται για παιδί με νοητική υστέρηση ή αυτισμό,στην περίπτωση του οποίου πολλά από αυτά γίνονται επιθετικά! Ένας πολύ καλός τρόπος λοιπόν,είναι να παροτρύνουμε το παιδάκι μας να εκφραστεί μέσω της τέχνης,μέσω της ζωγραφικής στη συγκεκριμένη περίπτωση…  Κάντε μια προσπάθεια και θα δείτε ότι πρώτα απ’όλα το ίδιο το παιδί με νοητική υστέρηση θα αισθανθεί αμέσως πιο γλυκά,πιο ήρεμα και ένα μεγάλο χαμόγελο θα φωτίσει το προσωπάκι του!!

Η ζωγραφιά που πήρα από το μικρό μαθητή του ειδικού σχολείου έχει καταλάβει μια σημαντική και ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου και πιστέψτε με ότι είναι το καλύτερο δώρο που μπορεί να πάρει ποτέ ένας εκπαιδευτικός ή ένας γονιός από ένα παιδί! Μέσα από τη ζωγραφιά αυτή κατανόησα πως ακριβώς το παιδί φαντάζεται τον εαυτό του… Ναι,όσο και αν σας κάνει εντύπωση αποτύπωσε τον εαυτό του…Είναι όμορφο να ανακαλύπτει κανείς μέσα από τα χρώματα και τις γραμμές όσο πρόχειρα σχεδιασμένες κι αν είναι αυτές από το παιδικό χεράκι,την ψυχολογία ενός παιδιού και ειδικότερα ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες!

<<Η μουσική;>>Θα ρωτήσουν ορισμένοι… Ναι, η μουσική θα πρέπει να κατέχει επίσης σημαντική θέση στη ζωή των ατόμων με ειδικές ανάγκες! Καθώς έπαιζε η μουσική και χορεύαμε όλοι μαζί στην εκδήλωση του σχολείου τους,τα χαμόγελα ήταν όλα τόσο φωτεινά που γονείς και εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούσαμε τίποτα άλλο πέρα από αυτό… Αγκαλιές,φιλιά και πολλά χαμόγελα συνοδευόμενα από μουσική και χορό ήταν η χαρά αυτών των παιδιών…

Πλησιάστε το παιδί με ειδικές ανάγκες γονείς και εκπαιδευτικοί μέσα από την τέχνη…Αφήστε το να σας μιλήσει μέσα από αυτήν…Γεμίστε τα όνειρά του με χρώματα,πολλά χρώματα και μουσική…Γιατί και αυτά ονειρεύονται…Γιατί κι αυτά νιώθουν την ανάγκη να εκφραστούν… Σας ευχαριστώ,,,

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: