ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ… ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΜΠΕΛΗΣ…

       <<Να γράφεις πιο γρήγορα…>> ήταν η φράση της δασκάλας του Μ. γραμμένη με κατακόκκινα γράμματα μέσα στο τετράδιο της ορθογραφίας της τρίτης Δημοτικού…Όντως ο Μ. είχε καθυστερήσει να γράψει τις λέξεις που τους υπαγόρευε για την καθημερινή ορθογραφία η συγκεκριμένη δασκάλα,με αποτέλεσμα να έχει αφήσει κενά και πολλές λέξεις να μην έχει προλάβει να τις γράψει ολόκληρες… Η απάντηση της δασκάλας στη μαμά του παιδιού ήταν:<<Βαριέται να γράψει…Βαριέται γενικά…Είναι αδιάφορος…>> Ο Μ. τίποτα από όλα αυτά δεν ήταν… Το παιδί απλά είχε δυσλεξία…

Πόσες φορές δεν έχει τύχει παιδιά με δυσλεξία ή διάσπαση προσοχής να αντιμετωπίζονται από γονείς και εκπαιδευτικούς ακόμα, σαν άτομα αδιάφορα,χωρίς να ψάξει κανείς εάν υπάρχει κάποια βαθύτερη αιτία για τη συγκεκριμένη επίδοση και συμπεριφορά του παιδιού; Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις γονέων,οι οποίοι αγνοώντας ότι το παιδί τους έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία,προσπαθούν να το πιέσουν να <<τρέξει>> ενώ το ίδιο έχει άλλους ρυθμούς…Απλά έχει άλλους ρυθμούς… Το να αποδοκιμάζει κανείς ένα παιδί με δυσλεξία,τονίζοντάς  του:<<Να γράφεις πιο γρήγορα…>> είναι σαν να πιέζει το συγκεκριμένο παιδί να <<τρέξει>> ένα δρόμο 100 μέτρων κατευθείαν,χωρίς να του δίνει τη δυνατότητα δεύτερης προσπάθειας…Ποιος είπε ότι δεν έχουμε όλοι το δικαίωμα να έχουμε τους ρυθμούς μας;

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τις περισσότερες φορές είναι αρκετά έξυπνα και έχουν πολλές φορές εξαιρετικές ικανότητες! Γονείς και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσαρμόζονται στους ρυθμούς αυτών των παιδιών και να εφευρίσκουν καθημερινά τρόπους ευκολότερης εκμάθησης του εκάστοτε μαθήματος από τα ίδια. Φανταστείτε πόσο δύσκολο θα σας ήταν να διαβάσετε ή να γράψετε ένα κείμενο στα κινέζικα,εάν δε γνωρίζατε τη γλώσσα…Εάν όμως μαθαίνατε με υπομονή και επιμονή τη γλώσσα μήπως θα ήταν πιο εύκολο για ‘σας; Κάπως έτσι λειτουργεί για παράδειγμα και ένα παιδί με δυσλεξία… Χρειάζεται απλά την υπομονή,την εφευρετικότητα μας και την αγάπη μας! Ίσως ακόμα και να χρειαστεί να αφιερώσουμε αρκετό χρόνο δίπλα στο παιδάκι μας,προκειμένου να το βοηθήσουμε.Φανταστείτε όμως την ανακούφιση αυτού του παιδιού όταν αισθανθεί ότι τα κατάφερε…

Πολλά από τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες απογοητεύονται,αρνούνται να πάνε στο σχολείο,απομονώνονται και δεν έχουν αυτοπεποίθηση…Αυτά τα παιδιά ζητάνε ενδόμυχα τη βοήθεια όλων μας…Εκπαιδευτικών,γονιών και ειδικών…Αν τους τη δώσουμε απλόχερα και εάν προσαρμοστούμε στους ρυθμούς τους και το τονίζω αυτό,γιατί είναι αρκετά σημαντικό για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να γνωρίζουν ότι είμαστε δίπλα τους ακολουθώντας το ρυθμό των βημάτων τους,τότε τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά και εξαιρετικά αισιόδοξα!

Δώστε λοιπόν την ευκαιρία σε όλα τα παιδάκια με μαθησιακές δυσκολίες να εκφραστούν στα πλαίσια του δικού τους χρόνου,χωρίς να τα πιέζετε να προσαρμοστούν στους ρυθμούς σας και χωρίς να καταρρακώνετε τον εσωτερικό τους κόσμο… Γιατί και αυτά τα παιδιά μπορούν να προχωρήσουν και να επιτύχουν πολλά σημαντικά πράγματα εάν τους δώσουμε την ευκαιρία να το κάνουν…Αυτή η ευκαιρία δεν κοστίζει τίποτα για ‘μας,αλλά αξίζει πολλά για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες,τα οποία καθημερινά προσπαθούν ακόμα και να γίνουν αποδεκτά από τον κοινωνικό περίγυρω,ο οποίος πολλές φορές αγνοώντας τι είναι μαθησιακές δυσκολίες τα ετικετοποιεί και τα παραγκωνίζει… Σας ευχαριστώ!

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: