ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΚΙ ΑΣ ΣΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ…ΕΧΩ ΔΕΠ-Υ

    <<Είναι πολύ ζωηρός,δεν προσέχει,είναι αμελής και βαριέται διαρκώς…Δεν ξέρω πραγματικά τι του φταίει…>>αυτά είναι πολλές φορές τα λόγια πολλών εκπαιδευτικών στους γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαιτέρως παιδιών με ΔΕΠ-Υ(Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα…)

<<Είσαι χαζός…Δεν κάνεις για τίποτα…Με έκανες ρεζίλι στη δασκάλα σου πάλι…Στρώσου στο διάβασμα,γιατί δεν ξέρω κι εγώ τι θα γίνει…>>είναι τα λόγια πολλών γονιών σε παιδιά κυρίως,τα οποία παρουσιάζουν ΔΕΠ-Υ…

<<Μα δεν μπορώ άλλο…Κουράστηκα…Γιατί δε με καταλαβαίνεις;Δε θέλω να ξαναπάω σχολείο…Το μισώ το σχολείο…>>είναι τα λόγια πολλών παιδιών με ΔΕΠ-Υ ή μόνο με ΔΕΠ στους γονείς τους ή τους δασκάλους τους…

Φαντάζει οπωσδήποτε εξαιρετικά δύσκολο τόσο για γονείς όσο και για εκπαιδευτικούς να ασχοληθούν με ένα παιδί,το ο ποίο παρουσιάζει διάσπαση προσοχής-υπερκινητικότητα,δεν είναι όμως ακατόρθωτο! Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ είναι γεγονός ότι δεν μπορούν να συγκεντρωθούν εύκολα,πολλές φορές παρουσιάζουν έλλειψη λεξιλογίου,δεν κατανοούν τις περισσότερες φορές αυτά τα οποία διαβάζουν,ενώ έχουν αρκετά χαμηλή αυτοπεποίθηση τις περισσότερες των φορών. Συνήθως γονείς και εκπαιδευτικοί καταφεύγουν στην εύκολη λύση,χαρακτηρίζοντας με διάφορους τρόπους τα παιδιά αυτά και χωρίς να εντρυφούν βαθύτερα στο γιατί το παιδί έχει τη συγκεκριμένη συμπεριφορά… Άλλες φορές πάλι επικεντρωνόμαστε όλοι τόσο πολύ στο πώς θα κατορθώσουμε να λύσουμε το πρόβλημα,που ξεχνάμε να δώσουμε έμφαση στις ικανότητες που έχει το παιδί με ΔΕΠ-Υ…Αν αυτές τις ικανότητες,αν αυτά τα ταλέντα του τα φέρουμε στην επιφάνεια.τότε θα καταφέρουμε πολύ ευκολότερα να βελτιώσουμε και τη δυσκολία του παιδιού… Αυτό συμβαίνει γιατί το ίδιο θα νιώσει ότι μπορεί να καταφέρει πράγματα,η αυτοπεποίθησή του δηλαδή θα αυξηθεί και η ψυχολογία του θα βελτιωθεί σημαντικά! Ας μην ξεχνάμε ότι πολλές φορές όλοι μας χρειαζόμαστε ένα κίνητρο,προκειμένου να έχουμε αποτελέσματα σε κάτι…Έτσι και τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ χρειάζονται κίνητρα και ένα βασικό κίνητρο είναι η βελτίωση της ψυχολογίας τους και η αύξηση της αυτοπεποίθησής τους!

Όσον αφορά τον τρόπο μελέτης του συγκεκριμένου παιδιού,φροντίζουμε να είναι προσαρμοσμένος  στους ρυθμούς του και αρκετά οργανωμένος,καθώς τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ δεν μπορούν εύκολα να οργανώσουν τη μελέτη τους. Βοηθάμε το παιδί με μεγάλη υπομονή στη μελέτη του,κάνοντας αρκετά ολιγόλεπτα διαλλειμματάκια  ενδιάμεσα,προκειμένου να ξεκουράζεται. Επίσης, αποφεύγουμε την παπαγαλία και προτιμούμε τη μέθοδο των ερωτήσεων,αν θέλουμε να το εξετάσουμε σε ένα θεωρητικό μάθημα για παράδειγμα,αφού προηγουμένως έχει κάνει ανάγνωση ξεχωριστά την κάθε παράγραφο του μαθήματος αυτού,του έχουμε διατυπώσει ερωτήσεις κατανόησης πάνω στην κάθε παράγραφο και τον παροτρύνουμε να βάλει διάφορες κεντρικές ιδέες σε κάθε κομμάτι. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί διευκολύνετε,καθώς αποκωδικοποιεί τις πληροφορίες στο μυαλό,ενώ δε δυσκολεύεται ιδιαίτερα να τις τυπώσει!

Ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών θα πρέπει να είναι καθαρά βοηθητικός και όχι πιεστικός στα παιδιά αυτά.Τα ίδια έχουν ανάγκη να αισθανθούν ότι τα εμπιστευόμαστε,ώστε να εμπιστευθούν και τα ίδια τον εαυτό τους… Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ δεν τα φορτώνουμε ποτέ με πολλές δραστηριότητες,ώστε να αποδείξουν ότι αξίζουν κάπου… Αντιθέτως φροντίζουμε να τα παροτρύνουμε να ασχοληθούν με τη δραστηριότητα που τα ευχαριστεί,χωρίς πίεση…Άλλωστε είναι μια δραστηριότητα που υποτίθεται ότι θα πρέπει να τα ευχαριστεί,άρα δε θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να φαντάζει ότι συμβαίνει κάτω από πίεση… Θα ήταν ομολογουμένως πολύ καλό να νιώσουν ότι μπορούν μέσα από μια δραστηριότητα να ξεφύγουν και να διοχετεύσουν όλη τους την ενέργεια…

Είναι ίσως πολύ δύσκολο να διατηρήσει κανείς την υπομονή του όταν πρόκειται να ασχοληθεί με ένα τέτοιο παιδί,όμως ας σκεφτούμε όλοι πόσο δύσκολο θα είναι γι’αυτό το παιδί να νιώθει ότι δεν το κατανοούμε…Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ και γενικά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες θέλουν να μάθουν,απλά χρειάζονται τη βοήθεια όλων όσων μπορούν να είναι δίπλα τους…

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

Advertisements

1 σχόλιο (+add yours?)

  1. Τζουραμάνης Μιχαήλ
    Φεβ. 18, 2012 @ 20:42:40

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: