ΕΧΩ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ…

   <<Δεν είμαι  ειδική πάνω στο θέμα των μαθησιακών δυσκολιών και δεν μπορώ να γνωρίζω πώς να αντιμετωπίσω το παιδί σας που έχει δυσλεξία…>>ήταν τα λόγια της δασκάλας της τρίτης δημοτικού στη μητέρα του Μ. Ο Μ.αντιμετωπίζει την περίπτωση της ειδικής μαθησιακής δυσκολίας,η οποία ονομάζεται δυσλεξία…Το παιδί όταν το ανέλαβα κατέβαλε υπέρμετρες προσπάθειες,προκειμένου να αναγνώσει ένα κείμενο και ακόμα πιο μεγάλες,προκειμένου να γράψει ορθογραφημένα αρκετές λέξεις… Το οικογενειακό του περιβάλλον προσπαθούσε να μην αποδεχθεί τη δυσκολία του Μ.ενώ η δασκάλα.μη γνωρίζοντας κάτι περί μαθησιακών δυσκολιών,αντιμετώπιζε το παιδί με αρκετή αυστηρότητα,αφού κατά τη γνώμη της ίδιας ο Μ. ήταν απλώς τεμπέλης…

Τελικά από ειδική διαγνώστηκε ότι το παιδί είχε δυσλεξία…Οι γονείς πανικοβλήθηκαν,καθώς δε γνώριζαν καν τι είναι η ειδική αυτή δυσκολία,ενώ η δασκάλα έφθασε καθαρά στο αντίθετο άκρο,καθώς δε χρησιμοποιούσε τις κατάλληλες τεχνικές απέναντι στο Μ. Αρχικά η δασκάλα του λοιπόν σε κάθε ορθογραφία την οποία έγραφε το παιδί,εκείνη το παρότρυνε με έντονα κόκκινα γράμματα να προσπαθήσει περισσότερο…<<Μα προσπαθώ κυρία…Δε θέλω να ξαναπάω σχολείο πια…Δεν αντέχω…>>ήταν τα λόγια του Μ.

Είναι γεγονός ότι πολλοί εκπαιδευτικοί καταφεύγουν στην εύκολη λύση,προκειμένου να αντιμετωπίσουν μια τέτοια περίπτωση παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες,μη γνωρίζοντας επαρκώς την κατάσταση… Ένα παιδί με δυσλεξία ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δυσκολεύεται να αναγνώσει ένα κείμενο ή ακόμα να γράψει ορθογραφημένα, δεν είναι ένα παιδί το οποίο δεν προσπαθεί… Ήδη καταβάλλει υπέρμετρες πολλές φορές προσπάθειες,προκειμένου να ανταπεξέλθει και το ίδιο στις δυσκολίες,τις οποίες αντιμετωπίζει! Είναι λοιπόν πολύ άσχημο για ένα τέτοιο παιδί να αντιμετωπίζει και τέτοια σχόλια,γιατί αισθάνεται αμέσως ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει όσες προσπάθειες και αν καταβάλλει…

Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης του δυσλεξικού μαθητή,η σχετική επιείκεια από γονείς και παιδαγωγούς,καθώς ακόμα και το γεγονός ότι θα τονώσουμε την προσπάθεια την οπία καταβάλλει το ίδιο,δείχνοντάς του ότι γνωρίζουμε ότι προσπαθεί,είναι βασικά στοιχεία,τα οποία μπορούν να βοηθήσουν το συγκεκριμένο παιδί! Είναι απαραίτητο να του τονίζουμε ότι η προσπάθεια του παίζει ουσιαστικό ρόλο ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα…

Πολλοί εκπαιδευτικοί και γονείς αναρωτιούνται αν θα έπρεπε να διορθώνουν τα λάθη του δυσλεξικού μαθητή…Η διόρθωση θα πρέπει να είναι εξίσου επιεικής… Διορθώνουμε τα βασικά λάθη του μαθητή και του εξηγούμε ποιο ήταν το σωστό,χωρίς όμως να γεμίζουμε το τετράδιό του με κοκκινίλες παντού…Κάνουμε δηλαδή διόρθωση γνωρίζοντας τη δυσκολία την αοποία αντιμετωπίζει το παιδί! Επιπλέον,σημαντικό ρόλο παίζει ακόμα και η θέση του μαθητή στην τάξη… Τοποθετούμε το μαθητή με δυσλεξία στις πρώτες θέσεις,προκειμένου να βλέπει καθαρά από τον πίνακα,καθώς πολλές φορές δε σημειώνουν επαρκώς τα όσα βλέπουν,ενώ με αυτόν τον τρόπο θα τον έχουμε κοντά μας,ώστε με διακριτικότητα να ελέγχουμε τα γραπτά του! Ένας πολύ καλός τρόπος,προκειμένου να ξέρουν επαρκώς τα παιδιά με δυσλεξία τι έχουν για το επόμενο μάθημα,αφού και τις περισσότερες φορές τα ίδια δεν κρατούν σημειώσεις,είναι να τους δίνουμε μια φωτοτυπία με τα όσα τους ζητάμε,αλλά και αυτή θα πρέπει να δίνεται διακριτικά,χωρίς να καταλάβει ούτε το ίδιο ότι το διαχωρίζουμε από το σύνολο της τάξης,αλλά ούτε και οι υπόλοιποι μαθητές! Όσον αφορά την ανάγνωση κειμένων,θα ήταν καλύτερο να μην προτρέπουμε τα παιδιά με δυσλεξία να αναγνώσουν ένα κείμενο,καθώς αισθάνονται αμέσως άγχος και πίεση για τον τρόπο τον οποίο θα το αναγνώσουν! Στη διόρθωσή μας τέλος είναι αναγκαίο στις περιπτώσεις αυτών των παιδιών να επιβραβεύβουμε την προσπάθεια τους ακόμα και με τα λαθάκια που ενδεχομένως κάνουν αυτά…Ηεπιβράβευση της προσπάθειας όπως προανέφερα παίζει ουσιαστικό ρόλο για το παιδί με δυσλεξία..

Δεν είναι λοιπόν τεμπέλης ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες…Απλά ζητάει από εμάς να κατανοήσουμε τη δυσκολία του και να επιβραβεύσουμε την προσπάθειά του…

Σας ευχαριστώ και πάλι! (Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: