ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΩ…ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ;

   <<Δε συγκεντρώνεται με τίποτα!!Είναι ατίθασος και δεν προσέχει καθόλου!Αδιαφορεί για το μάθημα!Μάλλον βαριέται ή τον έχετε κακομάθει…>> αυτά συνήθως μπορεί να είναι τα λόγια του/της εκπαιδευτικού για το μαθητή με ΔΕΠ-Υ(Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα) ή με ΔΕΠ(χωρίς υπερκινητικότητα)… Πόσες φορές σας έχει τύχει να ακούσετε για το παιδί σας αυτά τα συγκεκριμένα λόγια;Πόσες φορές έχει τύχει όντως στο σπίτι το παιδί να μη συγκεντρώνεται και να μην επιθυμεί να μελετήσει;Πόσες φορές έχει τύχει να το κριτικάρετε διαρκώς και να το συγκρίνετε με άλλους συμμαθητές του; Η απάντηση είναι:πάρα πολλές φορές… Η αγανάκτηση είναι ένα κύριο γνώρισμα τόσο των εκπαιδευτικών που ασχολούνται με παιδιά που χαρακτηρίζονται από ΔΕΠ-Υ,όσο και των ίδιων των γονιών τους…

Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ δεν είναι παιδιά χωρίς ικανότητες… Πρόκειται για παιδιά με πολλές φορές ικανότητες,τις οποίες όμως λόγω της ελλειμματικής προσοχής τους, της αγανάκτησης,την οποία ενδεχομένως προκαλεί στους γύρω τους και την έλλειψη αυτοπεποίθησης,δεν καταφέρνουμε να φέρουμε στο φως… Αν όμως τις ερευνήσουμε προσεκτικά,είναι βέβαιο ότι θα τις φέρουμε στην επιφάνεια…

Τα παιδιά αυτά είναι ίσως μια αρκετά δύσκολη περίπτωση μαθησιακών δυσκολιών,η οποία σαφώς απαιτεί απεριόριστη υπομονή και κατανόηση καθώς επίσης και τις κατάλληλες τακτικές,προκειμένου το παιδί με ΔΕΠ-Υ να κατανοήσει,να συγκεντρωθεί και να αφομοιώσει αυτό το οποίο πρέπει να μελετήσει!

Ο Κ. είναι και αυτό ένα παιδί με ΔΕΠ… Στο μάθημα της ιστορίας δυσκολεύεται αρκετά να συγκεντρωθεί.καθώς και να τυπώσει στο μυαλό του τα διάφορα ιστορικά γεγονότα,όπως επίσης τις ημερομηνίες και τις χρονολογίες των γεγονότων…Έτσι λοιπόν,επινοήσαμε μαζί με το παιδί μια μέθοδος οποία θα τον βοηθάει εξαιρετικά στην απομνημόνευση και στην οργάνωσή του… Καταγράψαμε το θέμα του κεφαλαίου,το οποίο καλείτο να μελετήσει στο κεντρικό μέρος μιας σελίδας Α4 με κεφαλαία γράμματα,ενώ γύρω από αυτό σχεδιάσαμε διάφορα τόξα,κάτω από τα οποία και αφού είχαμε διαβάσει το κείμενο και το κατανοήσαμε,προέτρεψα τον Κ. να γράψει εκείνος τα δευτερεύοντα γεγονότα,,τα οποία αναφέρονται στο συγκεκριμένο θέμα,έχοντας πάντα τη βοήθεια μου σε περίπτωση που δε θυμάται κάτι! Έτσι, διαπίστωσα ότι το παιδί τα ξεμπέρδευε αρκετά μέσα στο μυαλό του,ενώ θυμόταν καλύτερα και ευκολότερα τις ημερομηνίες και τις χρονολογίες των γεγονότων! Αυτός είναι ένας αρκετά ενδιαφέρον τρόπος,προκειμένου να ενεργοποιήσουμε τη μνήμη και τη συγκέντρωση ενός παιδιού με ΔΕΠ!

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα παιδιά αυτά δεν έχουν πολλές φορές αίσθηση του χρόνου,ενώ τις περισσότερες φορές δεν μπορούν να οργανώσουν και τον χρόνο ο οποίος τους μένει ελεύθερος…Ένας λοιπόν αρκετά καλός τρόπος,προκειμένου να οργανώσουν το χρόνο τους είναι το πρόγραμμα… Σχεδιάζοντας ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε το παιδί με ΔΕΠ  να οργανώσει το χρόνο του και να βάλει τις σκέψεις του σε μια σειρά! Το πρόγραμμα αυτό θα πρέπει βεβαίως να έχει σχεδιαστεί μαζί με το παιδί,ώστε να αισθανθεί και αυτό ότι παίρνει μέρος στη λήψη της απόφασης για την οργάνωση του χρόνου του! Είναι ένας καλός τρόπος,προκειμένου να οργανωθούν οι σκέψεις, η ψυχολογία και η ζωή του παιδιού με ΔΕΠ-Υ!

Τα παιδιά αυτά χρειάζονται πολύ χρόνο και άπλαιτη υπομονή από όλους μας,γονείς και εκπαιδευτικούς! Ας τους δώσουμε το χρόνο που χρειάζονται και ας συμπορευθούμε,ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ να ανταπεξέλθουν και στο σχολικό περιβάλλον!

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και στις μαθησιακές δυσκολίες)

Advertisements

2 Σχόλια (+add yours?)

  1. Dyslexia-goneis
    Νοέ. 15, 2011 @ 23:19:52

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: