ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΑΘΩ…

  Πόσοι γονείς ακούν καθημερινά ότι το παιδί τους έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία; Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο και ακόμα πιο συχνές είναι η κατάθλιψη,στην οποία πέφτουν οι γονείς και η απογοήτευση,η οποία τους χαρακτηρίζει,αφού πληροφορηθούν ότι το παιδί τους χαρακτηρίζεται από κάποια μαθησιακή δυσκολία! <<Γιατί να συμβεί στο δικό μου παιδί;;>> είναι τις περισσότερες φορές η ερώτηση,ενώ οι περισσότεροι αισθάνονται υπαίτιοι…

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες,όπως έχω ήδη ξανααναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα μου,ΔΕΝ είναι άρρωστα και είναι αρκετά ικανά να κάνουν πάρα πάρα πολλά πράγματα! Συνήθως δεν είναι λίγοι οι γονείς,οι οποίοι ενώ γνωρίζουν ότι το παιδί τους έχει μαθησιακή δυσκολία,έχουν παρ’όλ’αυτά απαιτήσεις από αυτό,κυρίως στα πλαίσια της επίδοσής του στο σχολικό περιβάλλον… Και το ερώτημα είναι το εξής: <<Δε θα έπρεπε να έχω απαιτήσεις από το παιδί μου;Μα πώς θα προχωρήσει;>> Μπορούμε να έχουμε απαιτήσεις από το παιδί μας,αλλά αφού πρώτα τις προσαρμόσουμε στο ίδιο το παιδί και την προσωπικότητά του…Τι θέλω να πω με αυτό; Αν ένα παιδί δε χαρακτηρίζεται από μαθησιακές δυσκολίες, θα μπορούσαμε να έχουμε την απαίτηση να τα πάει καλά όσον αφορά την επίδοσή του στο σχολικό περιβάλλον,όταν όμως είμαστε γνώστες ότι το παιδί μας έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία,τότε θα πρέπει να προσαρμόσουμε τις απαιτήσεις μας… Τα παιδιά αυτά μπορεί να έχουν χαμηλότερη επίδοση στο σχολείο πολλές φορές από τα υπόλοιπα,όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι ικανά να διαπρέψουν στον τομέα ο οποίος τα ενδιαφέρει… Οι υπερβολικές απαιτήσεις τους προκαλούν άγχος και πίεση,ειδικά όταν παρατηρούν ότι δεν αλλάζει η επίδοσή τους στο βαθμό,τον οποίο επιθυμεί η οικογένειά του!

Αρκεί να ανακαλύψουμε τις κατάλληλες τεχνικές,προκειμένου να βοηθήσουμε ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες να ανταπεξέλθει και ενδεχομένως να βελτιωθεί σε αρκετά σημαντικό βαθμό! Αν προσαρμόσουμε στη διδασκαλία μας τους κατάλληλους τρόπους,προκειμένου να διευκολυνθεί το παιδί,τότε το αποτέλεσμα θα είναι πολύ ευχάριστο,τόσο για εμάς όσο και για το ίδιο! Ακόμα και αν η βελτίωση είναι μικρή,δεν παύει να είναι ένα βήμα για την καλύτερη επίδοση του μαθητή! Δεν είναι απαραίτητο να έχει την επίδοση,την οποία εμείς επιθυμούμε….Ελάχιστη βελτίωση γι’αυτά τα παιδιά σημαίνει ενίσχυση και θάρρος για τα ίδια,στοιχεία πολύ σημαντικά για τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους!

Αρκεί πολλές φορές να ανακαλύψουμε και να φέρουμε στην επιφάνεια τις ικανότητες,ή τις δεξιότητες,τις οποίες έχει ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες,ώστε να το βοηθήσουμε να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση του…Ακόμα και τα ίδια έχουν πολλές φορές ανάγκη από κάποιον,ο οποίος θα ανακαλύψει τα ταλέντα τους,γιατί πολλές φορές ίσως και εκείνα δεν μπαίνουν στον κόπο να τα ανακαλύψουν από μόνα τους! Δεν εστιάζουμε λοιπόν τόσο στη μαθησιακή δυσκολία του παιδιού και στο πώς θα την ξεπεράσει,όσο στο πώς θα φέρουμε στην επιφάνεια τις ικανότητές του,τα ταλέντα του,καθώς και τις τεχνικές με τις οποίες αυτό μαθαίνει ευκολότερα,ώστε να καταφέρουμε να βελτιώσουμε τόσο την επίδοση του στο σχολικό περιβάλλον,όσο και την προσωπικότητα του! Σας ευχαριστώ και πάλι!

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: