ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ…

 Πόσες φορές έχει τύχει να αναρωτηθείτε αν και σε ποιο βαθμό θα πρέπει να επιβραβεύετε το παιδί σας ή το μαθητή σας; Έχει τύχει πιστεύω σε όλους μας… Η επιβράβευση λοιπόν χρειάζεται σε κάθε παιδί και ειδικά στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαίτερα στα παιδιά με ειδικές ανάγκες!

Πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν άρνηση όταν καλούνται να οργανώσουν ή να φέρουν σε πέρας τις καθημερινές τους υποχρεώσεις… Αυτά τα παιδιά έχουν ανάγκη από ένα κίνητρο τις περισσότερες,για να μην πω όλες τις φορές…Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους είναι ένα σημαντικό κίνητρο,αλλά και μια εξαιρετική επιβράβευση γι’αυτά τα παιδιά! Πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες,μπορεί να μην καταφέρουν να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα από το σχολείο,αλλά έχουν πολλές φορές πολλή καλή επίδοση σε δεξιότητες εκτός σχολείου…Σε πολλούς γονείς φαίνεται μηδαμινό ίσως να επιβραβεύσουν το παιδί τους για κάτι το οποίο δεν έχει σχέση με το σχολείο,για κάτι το οποίο είναι εκτός μαθημάτων,αλλά πιστέψτε με ότι το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό όπως και οι ικανότητές τους! Θα ήταν καλό να επιβραβεύουμε το παιδί μας αν παρατηρούμε ότι έχει ταλέντο σε κάποιο άθλημα,ή στη ζωγραφική,ή σε ένα μουσικό όργανο κλπ… Με αυτόν τον τρόπο το παιδί αισθάνεται ότι αξίζει και ότι μπορεί να τα καταφέρει!

Ακόμα και μια μικρή βελτίωση να παρατηρήσουμε στην επίδοσή του στο σχολικό περιβάλλον θα πρέπει να την τονίζουμε στο παιδί…Πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί <<εξαντλούμε>>την αυστηρότητά μας σε αυτά τα παιδιά,καταρακώνοντάς τα πολλές φορές…Όσο μικρή και αν φαντάζει η βελτίωση του εκάστοτε  παιδιού με μαθησιακή δυσκολία,θα πρέπει να επιβραβεύεται,γιατί μέσα από αυτόν τον τρόπο αυτά τα παιδιά κατανοούν τι έχουν κάνει σωστά και συνεχίζουν,ώστε να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο! Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι ειδικά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες,μαθαίνουν καλύτερα και ευκολότερα μέσα από τα λάθη τους,αρκεί να τους δώσουμε θάρρος και δύναμη! Τα αυτοκόλλητα,οι σφραγίδες,ακόμα και ένα απλό χάδι στο κεφαλάκι του παιδιού είναι μια τονωτική ένεση! Θυμηθείτε φυσικά ότι το καθένα από αυτά είναι ξεχωριστό και θέλει διαφορετική μεταχείριση!

Ακόμα και στα παιδιά με ειδικές ανάγκες,στα οποία παρουσιάζεται πολλές φορές το φαινόμενο της άρνησης αν τα παροτρύνετε με την επιβράβευση,αμέσως παρουσιάζουν βελτίωση… Έγινα μάρτυρας ενός περιστατικού σήμερα…Όταν κάποιες τάξεις του Δημοτικού από ένα γενικό σχολείο ήρθαν στο κέντρο που βρίσκονται τα παιδιά με ειδικές ανάγκες… Ένα παιδί με σύνδρομο Down,καθώς έπαιζαν έπεσε στο έδαφος και άρχισε να κλαίει,χωρίς ουσιαστικό λόγο…Τότε ήταν που τα υπόλοιπα παιδιά άρχιζαν να το παροτρύνουν να σηκωθεί,φωνάζοντας το όνομα του δυνατά και χτυπώντας παλαμάκια…Αυτό ήταν…Το παιδί σηκώθηκε και αμέσως έσκασε ένα μεγάλο χαμόγελο! Μέσα από ένα τόσο απλό περιστατικό φαίνεται ότι με μια τόσο απλή παρότρυνση το ηθικό του παιδιού αμέσως ανέβηκε και η επιβράβευση βγήκε μέσα από αυτήν ακριβώς την διαδικασία!!

Επιβραβεύουμε τα παιδιά όμως όταν πρέπει και όχι χωρίς λόγο,γιατί πολλές φορές αυτό μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα,καθώς τα παιδιά είναι πολύ εύκολο να εφησυχάσουν και να σταματήσουν κάθε προσπάθεια! Επιβράβευση λοιπόν δε σημαίνει λύπηση…Επιβράβευση σημαίνει παρότρυνση όταν αυτή χρειάζεται…

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: