ΠΑΛΙ ΤΣΑΚΩΘΗΚΕ Η ΜΑΜΑ ΜΕ ΤΟ ΜΠΑΜΠΑ…ΜΗΠΩΣ ΦΤΑΙΩ ΕΓΩ;

    Oι ανθρώπινες σχέσεις είναι μια αρκετά δύσκολη υπόθεση… Ακόμα και μέσα στην ίδια την οικογένεια καμιά φορά μπορεί αυτό να φανεί σε μεγάλο βαθμό κυρίως ανάμεσα στους γονείς… Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που οι σχέσεις των γονιών δεν είναι οι ιδανικές μέσα στο σπίτι; Τι γίνεται όταν το παιδί γίνεται μάρτυρας άσχημων καταστάσεων;Τι γίνεται ακόμα και στην περίπτωση που οι γονείς τελικά αναγκάζονται αν πάρουν διαζύγιο;

Υπάρχουν αρκετές από αυτές τις περιπτώσεις οικογενειών στην καθημερινότητά μας…Συνήθως τα παιδιά σε τέτοιες περιπτώσεις είναι τα <<θύματα>> και όχι οι γονείς! Αν το παιδί βρίσκεται μέσα σε ένα μη ευχάριστο περιβάλλον,είναι λογικό να διαμορφώσει στις περισσότερες περιπτώσεις μια προσωπικότητα περίεργη ή και ακόμα με αρκετά ψυχολογικά προβλήματα! Εγώ στο άρθρο αυτό θα αναφερθώ συγκεκριμένα στη ζημιά μου μπορεί να γίνει εξαιτίας μιας τέτοιας κατάστασης,στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή στα παιδιά με ειδικές ανάγκες!

Είναι πολλοί αυτοί οι οποίοι αποδίδουν την αιτία των μαθησιακών δυσκολιών αρκετές φορές στον ψυχολογικό παράγοντα…<<Έχει ψυχολογικό και αυτό ευθύνεται για τη δυσλεξία του ή για τη διάσπαση της προσοχής του…>>μπορεί να πει κάποιος…Η αλήθεια όμως δεν είναι αυτή! Οι μαθησιακές δυσκολίες ΔΕΝ προκαλούνται από ψυχολογικά προβλήματα,ούτε μπορούμε να τις αποδίδουμε εκεί,όπως το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις ειδικές ανάγκες! Αυτά προϋπάρχουν των ψυχολογικών προβλημάτων…Είναι όμως δυνατόν τα ψυχολογικά προβλήματα να καταστήσουν τη μαθησιακή δυσκολία ή την κατάσταση του παιδιού με ειδικές ανάγκες ακόμα, επώδυνη! Μπορεί να διογκώσουν το πρόβλημα,αντί να το βελτιώσουν και αποδέκτης φυσικά όλης αυτής της κατάστασης είναι το ίδιο το παιδί!

Όσο περίπλοκες και αν είναι οι σχέσεις ανάμεσα στους γονείς θα πρέπει να φροντίζουμε,ώστε το παιδί να μην είναι ο αποδέκτης μιας κατάστασης,η οποία μόνο κακό μπορεί να του κάνει! Ακόμα και στην περίπτωση του διαζυγίου,οι γονείς θα πρέπει να είναι δίπλα στο παιδί,να συζητάνε μαζί του,να του δίνουν το περιθώριο να πιστεύει ότι θα υποστεί τον έλεγχο και από τους δυο,ακόμα και να μη γίνει,ώστε το ίδιο να αισθάνεται ότι δεν είναι μόνο του!Φανταστείτε πόσο δύσκολο είναι για ένα παιδί για παράδειγμα 12 ή 14 ετών να πρέπει να είναι κύριος του εαυτού του! Δίνουμε πρωτοβουλίες στο ίδιο,όμως δεν παύει να είναι ένα παιδί και ειδικά πάνω στην περίοδο της εφηβείας όλα χρειάζονται την καθοδήγηση και τον διακριτικό έλεγχο!Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες!Μόνο μέσα από την ηρεμία,την υπομονή και τη συνενόηση μπορεί να βελτιωθεί μια κατάσταση!

Υπάρχει πολλές φορές και η περίπτωση της άρνησης αποδοχής από την πλευρά των γονιών της δυσκολίας ή του προβλήματος που αντιμετωπίζει το παιδί τους,η οποία μπορεί να καταστεί υπεύθυνη για τη μη ενδεδειγμένη σχέση μεταξύ των δυο συζύγων ή και ολόκληρης της οικογένειας! Αυτό συμβαίνει περισσότερο σε περιπτώσεις παιδιών με ειδικές ανάγκες,αλλά μπορούμε να το δούμε και στις περιπτώσεις των μαθησιακών δυσκολιών! Πολλές φορές μπορεί το ίδιο το παιδί να αισθανθεί ότι είναι υπαίτιο, λόγω της κατάστασής του,για τη στάση των γονιών του και αυτό είναι ο,τι χειρότερο!Γιατί ας μην ξεχνάμε ότι στην εφηβεία ειδικά τα παιδιά μπορεί πολύ εύκολα να αποδώσουν ευθύνη στους εαυτούς τους αν μέσα στο σπίτι δεν επικρατεί η ενδεδειγμένη ατμόσφαιρα!  Αν οι γονείς δεν καταφέρουν να δεχθούν την κατάσταση του παιδιού τους και δεν αποδεχθούν το ίδιο όπως είναι δεν πρόκειται να βοηθηθεί σε καμία περίπτωση,αλλά αντιθέτως θα διαμορφώσουν μια προσωπικότητα με πολλά ψυχολογικά και πολλές μειονεξίες απέναντι στους υπόλοιπους!

Αποδεχόμαστε λοιπόν το παιδί μας γι’αυτό που είναι και δεν ψάχνουμε κυρίως να βρούμε την αιτία στην οποία οφείλεται το πρόβλημα ή η δυσκολία του ίδιου,αλλά τον τρόπο,με τον οποίο θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση! Δεν είναι δύσκολο να διατηρήσουμε μια συνεργασία στις σχέσεις μας μέσα στην οικογένεια,ακόμα και μεταξύ όλων των μελών,αλλά και στις σχέσεις μας μετά το διαζύγιο,ΑΝ σκεφτούμε ότι προέχει το παιδί μας και η διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητάς του!

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

Advertisements

1 σχόλιο (+add yours?)

  1. Trackback: demo | Lesvosnews.net

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: