ΔΥΣΛΕΞΙΑ:ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ…

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη(Φιλόλογος με σπουδές στην ειδική αγωγή και τις μαθησιακές δυσκολίες)

 

Με τον Δ.αποφασίσαμε να μάθουμε σήμερα τις αντωνυμίες…Ο Δ.έχει δυσλεξία και ενώ είχαν μάθει τις αντωνυμίες στο σχολείο,ο ίδιος δεν τις μπορούσε να τις αποκωδικοποιήσει…Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να τις μάθουμε υπό μορφή και πάλι παιχνιδιού… Ζωγράφισα σε ένα χαρτί λοιπόν 3 σκίτσα,τα οποία θα προσέλκυαν το ενδιαφέρον του παιδιού,ώστε να θυμάται αυτό το οποίο θα καλούνταν να μάθει και να απομνημονεύσει…Το ένα ήταν ένα μπουκάλι με μάτια και στόμα,το άλλο ένας τενεκές και το τρίτο ένα βιβλίο…Και τα τρία αντικείμενα είχαν ανθρώπινα χαρακτηριστικά(μάτια,στόμα κλπ…)Το μπουκάλι έγραφε πάνω την αντωνυμία «ΕΓΩ»,ο τενεκές το «ΕΣΥ» και το βιβλίο το «ΑΥΤΟΣ»…Ο Δ. γέλασε όταν τα είδε…Του φάνηκαν αστεία τα σχέδια και τα παρατηρούσε καλά καλά…Τον ρώτησα λοιπόν ποια αντωνυμία αντιπροσωπεύει το κάθε σκίτσο και εκείνος απάντησε:<<Το μπουκάλι είναι το ΕΓΩ κυρία,ο τενεκές το ΕΣΥ και το βιβλίο το ΑΥΤΟΣ…>> Μέσα από τις ζωγραφιές λοιπόν αυτές κινητοποιήθηκε το ενδιαφέρον του Δ. και αμέσως αποκωδικοποίησε τις προσωπικές αντωνυμίες…Αυτό δηλαδή που κάναμε στην ουσία ήταν να δώσουμε μορφή στις συγκεκριμένες αντωνυμίες,προκειμένου να καλλιεργήσουμε το ενδιαφέρον,τη μνήμη,αλλά και τη φαντασία του Δ.

Στη συνέχεια παρουσίασα στο παιδί ένα κείμενο μέσα στο οποίο είχα τοποθετήσει τις συγκεκριμένες αντωνυμίες με κεφαλαίο το αρχικό τους γράμμα όμως και τον καλούσα να τις βρει και να ζωγραφίσει με ένα χρώμα της επιλογής του το πρώτο γραμματάκι…Έτσι ο Δ. τύπωσε τις αντωνυμίες αυτές και μέσα από το κείμενο και είναι σε θέση τώρα να τις αναγνωρίζει αν τυχόν τις δει…

Μέσω παρόμοιων τακτικών θα μάθουμε στη συνέχεια και τις υπόλοιπες…Είναι φανερά πιο εύκολο για ένα παιδί με δυσλεξία να μαθαίνει κινητοποιώντας τη φαντασία του! Μέσα από εικόνες είναι πολύ ευκολότερο ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες να απομνημονεύσει και να αποκωδικοποιήσει διάφορους κανόνες,χωρίς ωστόσο να χρειάζεται να πιεστεί ή να απορρίψει το μάθημα… Κάντε το μάθημα ελκυστικό,ενδιαφέρον,με πολύ χρώμα και άπλαιτες εικόνες,εάν θέλετε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να μάθουν και να βελτιωθούν! Υιοθετήστε τακτικές που θα καλλιεργούν το πρόσφορο έδαφος,ώστε ο μαθητής όχι μόνο να ΘΕΛΕΙ να μάθει,αλλά και αν ΜΠΟΡΕΙ ευκολότερα να απομνημονεύσει…Μέσα από διαδικασίες ευχάριστες το παιδί πάντα κάνει φανερό το ενδιαφέρον του για μάθηση!

Πηγές: προσωπική εμπειρία,σεμινάριο Εκπαίδευση παιδιών με νοητική ανεπάρκεια και μαθησιακές δυσκολίες

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: