ΝΑ ΣΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΣΩ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΜΟΥ;

ειρηνη Ο Θ. είναι ένα παιδί της Δ’ Δημοτικού.Το συγκεκριμένο παιδί έχει ΔΕΠ-Υ. Είχαμε αρκετές δυσκολίες ως προς το να καθίσει ήσυχος έστω και λίγα λεπτά, ενλω παρουσίαζε διάφορες δυσκολίες ως προς το να καταγράψει τις ιδέες του στο χαρτί, αν του ζητήσει ο δάσκαλός του να γράψει μια έκθεση. Παρ’ όλ ‘αυτά και μετά από πολλές προσπάθειες 2 χρόνων έχει παρουσιάσει σημαντική βελτίωση! Ο Θ. είναι ένα παιδί, το οποίο διαρκώς έχει ανάγκη από νέους τρόπους μάθησης,γιατί βαριέται πολύ εύκολα και επιπλέον τρόπους, οι οποίοι τον κανουν να αισθάνεται ευχάριστα και τραβούν το ενδιαφέρον του! Έτσι λοιπόν και ενώ είχα διαπιστώσει ότι το συγκεκριμένο παιδί ζωγράφιζε πολύ ωραία και καθώς πιστεύω πάρα πολύ στο ρόλο της ζωγραφικής και της τέχνης γενικότερα στην έκφραση των παιδιών, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τη ζωγραφιά, προκειμένου ο μαθητής να εκφράσει τις ιδέες του μέσω αυτής και στη συνέχεια βλέποντάς την να τις καταγράψει κιόλας. Η συγκεκριμένη ζωγραφιά όμως έπρεπε να γίνει με βάση 3 δοσμένες λεξούλες (εξοχή σκύλος βάρκα), τις οποίες του είχα δώσει… Σύμφωνα με αυτές τις λέξεις τον προέτρεψα να <> την έκθεσή του και στη συνέχεια να την καταγραψει, χωρίς όμως να δεσμεύεται από τις λέξεις αυτές στην καταγραφή της, καθώς αυτές θα του έδιναν την ιδέα την οποία θα ζωγράφιζε και στη συνέχεια θα ανέπτυσσε σε μορφή έκθεσης.Έτσι λοιπόν ο Θ. μου ζωγράφισε σε ένα χαρτί και στη συνέχεια μου έγραψε την έκθεσή του. Όντως το παιδί βλέποντας τη ζωγραφίά του και έχοντας πλέον το περιθώριο να καταγράψει τις ιδέες του, έγραψε μια μικρή παράγραφο, στην οποία έδωσε και τίτλο σύμφωνα με το θέμα το οποίο ζωγράφισε: «Μια μέρα στην εξοχή»
Θεώρησα καλό να επικεντρωθεί το παιδί στις συγκεκριμένες λέξεις προκειμένου να ζωγραφίσει, ώστε να έχει ένα μπούσουλα στο μυαλό του σχετικά με το θέμα με το οποίο θα ασχοληθεί. Έτσι θα σχεδίαζε στο μυαλό του το θέμα και στη συνέχεια και καθώς στη ζωγραφική τα παιδιά εκφράζονται τις περισσότερες φορές πιο εκτενώς, θα έγραφε και μια έκθεση με περισσότερες ιδέες μέσα. Πιστεύω και έχω παρατηρήσει ότι τα πιδιά μέσω της ζωγραφικής εκφράζονται ευκολότερα, οπότε είναι και ευκολότερο και πιο ευχάριστο για τα ίδια αν τους δίνεται η δυνατότητα να συνδυάζουν ζωγραφική και καταγραφή ιδεών.
Δώστε λέξεις στα παιδάκια σας και προτρέψτε τα να ζωγραφίσουν ένα θέμα σε σχέση με τις λέξεις αυτές. Στη συνέχεια συζητήστε μαζί τι ακριβώς ζωγράφισε και πώς θα μπορούσατε να το ονομάσετε και αφήστε το να καταγράψει επίσης τις ιδέες του. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες σε ένα μεγάλο ποσοστό βοηθούνται αρκετά από τη ζωγραφική στην έκθεση τους. Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας και δώστε έναν ευχάριστο χαρακτήρα στο μάθημα!Δοκιμάστε το!

Έλληνα Σεβαστή-Ειρήνη( Φιλόλογος-Ειδική παιδαγωγός)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: